lørdag 26. oktober 2013

Robin Hood er homo

Jeg våknet her om dagen til nyhetene om at Robin Hood var homo. Det er en engelsk forsker som har saumfart historiene om vår rettferdighetens venn og kommet til konklusjonen om at Robin of Locksley er en skinkerytter. Og hvis man ser på bevisene, kan man jo se seg enig. Mannen var jo alltid plettfritt kledd. Spesielt i Disney versjonen. I fin grønn skjorte og matchende hatt. Robin var altså er moteriktig kar, ikke like ”right now” som vår egen Jan Thomas, kanskje, men til gjengjeld brukte vel aldri Robin roll-on i ansiktet og så vidt jeg har fått med meg, så kunne Herr Hood gi mer enn et konstant ”Jeg er overrasket” uttrykk med sine øyenbryn. I noen filmer og serier var Robin of Locksley utstyrt med en liten snedig bart, men den var alltid trimmet slik at om man skulle gå ned på sin partner, ville han aldri kunne ha fått unødvendige klumper i barten. Uttrykk som ”Holitatten” styrker vel ikke akkurat den maskuline siden heller. Gjengen han hang med var jo et eneste rent gutte harem. Ikke et eneste jentelus å oppdrive der i bakgården. Ta de to mest kjente, Broder Tuck og Lille John. Alle har vi da hørt historiene om hva som foregår bak dørene i et kloster. Og da mener jeg ikke disse gutta på Munkholmen som lagde unyttig øl, nei, mer disse historiene om mannlig elskov og timesvis i enerom for å skryte av det til Gud og hvermann. De fleste klostere har jo innført et stillhetsløfte, slik at han ikke kunne sagt ifra om man ikke ville være med rompenstopmen uansett. Også var det Lille John. ”lille” John. Lille John, sant? ”Å Herregud, der kommer han. Vet du hva eller? Jeg tok med meg John hjem her forleden, sant? Å Herregud, sant. Jeg må bare kalle han Lille John, jeg altså. Dakar, der var det ikke mye altså!” Ok, ikke alle homofile menn høres slik ut, men siden alle som driver med impro kan slenge seg på den keitete mannen for å få en billig latter når de står fast, så kan vel jeg også få lov å gjøre det. ”VOOOOHOOOO Lille John”. Men det viktigste beviset av alle, som vil styrke enhver diskusjon om Robin Hoods legning, som alle vil være enige i. både kvinne og mann, homofil som hetrofil, bifil som avholds...fil? Enhver som har vært i nærmeten av en mann som har en fungerende penis kan bekrefte dette. Robin Hood var homofil. Hvorfor er jeg så skråsikker på det? Fordi Marion var jomfru.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar