lørdag 26. oktober 2013

Xbox

Det stod i Aftenposten at Microsoft Norge som første land i verden skal ansette en Xbox- spiller på heltid. Søknadene har strømmet inn, men ikke en eneste søknad er fra en kvinne. Det beviser nok en gang at kvinner er fornuftige, tar overveide beslutninger og kaster ikke bort livet sitt foran tv’n. Stillingen går ut på å teste spill på Xbox, som det står i stillingen, du må være genuint interessert i å spille og gjerne gjør det opp imot 100 timer i uken. Hvis du spiller opp imot 100 timer i uken, det er 14 timer, 17 minutter og 8 og et halv sekund per dag, da er du vel ganske genuint interresert i det du driver på med, vil jeg tro. Det eneste jeg kan tenke meg at jeg gjør 14 timer, 17 minutter og 8 og et halvt sekund hver dag er å puste. Og det er jeg ærlig talt ganske genuint interresert i å gjøre. Det fristes med fete kontorlokaler, to 50 tommers LCD skjermer med spillkonsoller, kraftig stereoanlegg, sterke farger på interiør og spesial laget metall gulv. For det første, LCD skjermer MED spillkonsoller? WOW! Du slipper å kjøpe det eneste du trenger for å gjøre jobben altså, nei men så bra da! ”Hei, du er nå ansatt som kokk, så da er det vel bare for deg å kjøpe inn et kjøkken da”. Det fristes med fete kontorlokaler…. Man skjønner at dette er en ide klekket ut av utdaterte veldig selvopptatte mennesker, når fete kontorlokaler, sterke farger på interiør og spesial laget metallgulv er viktig. Hadde de tilbudt gratis Cola og en sacco sekk i et vått kjeller rom, ville de satte folka søkt. Hva faen bryr du deg om fete kontorer og sterke farger på interiøret når øya er limt fast i to 50 tommers LCD skjermer 14 timer, 17 minutter og 8 og et halvt sekund hver eneste dag? Dette er et ledd i en storoffensiv hvor målet er å selge 10 millioner spillkonsoller i året. 10 millioner? Drøye 2 konsoller til hver eneste registrerte nordmann? Har ikke lagt lista vel høyt? De tror at den ene pensjonisten i Finnmark snur seg til den andre og sier ”Nå sitter et en gutt unge i fete kontorlokaler med interiør i sterke farger og spiller spill i 14 timer, 17 minutter og 8 & et halvt sekund hver dag. Skal vi gå og kjøpe en Xbox hver?” Dette er det nest dårligste forsøket på å selge en bedrift dette året, det nest dårligste promoterings stuntet vi har, det er bare en reklame som er verre. Og om jeg tror det funker? Næææ, skeptisk (fremført i "Søstrene sisters" på Radio Nova, fredag 10. november 2006)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar